Niemand luistert nog !



Niemand luistert , of kan luisteren als je spreekt. Mensen  zijn zo bezig met het tollen in  eigen denken en formulering dat je de indruk krijgt tegen een dove te spreken. Lijkt het alsof ! Ofwel iemand met een hoorapparaat , die wel iets hoort, maar moet gissen wat het dan in werkelijkheid was.  Mensen die schijnbaar luisteren, verstaan niets, wandelen in eigen geest. Gesprekken zijn dus zelden mogelijk. Misschien schrijf ik daarom liever. Dan is herlezen, nadenken, bezinken gewild.  

Een vraag is een vraag, zijn woorden die geen inhoud hebben! Niet begrepen worden, wel gehoord, maar niet verstaan, zodus is er geen vraag, geen gesprek, enkel zinloze gemopperde klanken zoals deze week als ik bij 2 gerechtsdeurwaarders was. Met mijn onmogelijke moeilijkheden tot verplaatsing , een half uur rijden naar hun kantoor met geleende auto , ik met een pijnlijke blaasontsteking, vroeg tijdens mijn wachten na lang gezoek op overvolle straten zonder nummeraangave , met hopen afleiding aan woeste reclames voor cafés, restaurants, huizen van plezier, vreemde winkels met woonhuizen tussen, een rustpunt van een pompstation, gelukkig met nummer op de gevel, een cacafonie van wild gesmeten huizenblokken, gebouwen, bonte gevels , ijzerwerk en bomen, gevallen waar ‘t viel, mits uitstappen waar het kon, als zoekrustpunt, of ik van de  WC gebruik kon maken? Boosheid , uitvluchten, neen dus zoiets kon niet. Onmensen ten top, zonder besef van menselijkheid. Nochtans zagen we er niet uit als bedelaars of boosdoeners , mijn man en ik. Wat een verschrikkelijk land! Achterlijk!!! En dan maar lessen geven op TV over hoe het moet  en mensenrechten. Ongeloofwaardig gezever! De landsbewoners zullen er te laat achterkomen! Iedereen onnozel houden , de kruik gaat te water tot ze breekt. Bij ons is ze gebroken! Is deze tijd veranderd misschien? Wij zijn nu 81 en 82 jaar oud. Verloren, scheve tijd?

Als u dit artikel gelezen hebt, kunt u altijd onze petitie ondertekenen>>

Mijn blog over het onrecht aangedaan >>

 

Mijn levensloop >>

 

Kunstenaar zoekt belegger voor aankoop van zijn huis >>

 

Volg mij op de website >>

 

Een website die de corruptie bij justitie en de te nemen maatregelen beschrijft >>

 

Reacties