De goede buren.



Vanmorgen besloot ik eindelijk mijn buur in te lichten van ons gruwelijk wedervaren. Zoals gewoonlijk zat hij in zijn zetel , op rust, zijn dochter in de grote zetel het zwarte krullend haar rond haar kop gedrapeerd als een lauwerkrans en aandachtig kijkend op haar GSM , nieuwsbrenger, informateur en gesprekspartner soms. Af en toe keek ze op, ze luisterde en geloofde. Ze heette C.

Het was nu lang geleden dan ik mijn aardige buurman zag. Hij maakte het uitstekend, en zat rustig de handen op de leuningen gespreid en zag er goed uit in zijn paarse trui. Je kon hem aanzien dat hij door meerdere vrouwen verzorgd werd. Zijn  huishoudster groette van achter het keukenaanrecht . En ik stak van wal met hetgeen in mij broedde sinds nu bijna anderhalf jaar. Een roofoverval van degenen die het volk , de zakenlui moeten verdedigen . Allemaal opgelost met valse faillissementen om aan de gelden te geraken  met minachting van het werk der werkenden en totaal gebrek aan moraal .  Geen rechtsstaat maar ambtenaren die toeslaan met dictatuur,  afpersing , en leegroven van gigantische hoeveelheden gelden van de werkende klasse zonder scrupules , Zuid-Amerikaanse toestanden in het Westen, in België wil niet geweten zijn, maar is een feit, een dictatuur van het hebben onrechtmatig verworven en zien hoe ver het kan gaan door achterhouden van de verdiensten 30 jaar der werkenden en zakenlui. Plundering als rechtspraak  geponeerd , een fantastische dekmantel . Hoe lang loopt dit verhaal al rond?

Mijn buurman kon er niet bij , begreep het niet, had er ook nooit mee te maken.  Maar als nuchter mens met veel gezond verstand en wetend wie hij voor zich had, schudde hij zijn hoofd en zuchtte:

‘Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, de wereld is om zeep. Ik heb het al vele malen herhaald .’

Hij stond op en beluisterde met ongeloof en geloof naar  mijn argumentatie. Ik was al blij dat hij me ernstig nam. De politieagent waar ik zondag was kon er niet bij ; het ging  boven zijn petje.

Deze buurman vond het gruwelijk , geloofde ieder woord, maar begreep  niet dat dit gebeuren kon, onze huizen en bezittingen geklauwd, met bulldozers in de tuin de planten uitgerukt en al onze bezittingen te koop gesteld. Hoe kon zoiets ? Nooit gebeurd in zijn en mijn ganse leven. Een nieuwe generatie dieven, maffen met officieel statuut. Ik hoorde dezelfde geluiden uit Nederland. Het vrije Westen glijdt af naar een totalitaire regime van de heb- en roofzuchtige elite?????

Mijn buurman begeleidde me naar buiten, ik had altijd aardige gesprekken met hem gehad en zijn taal en begrip was als een zaad in een dode aarde. Hij was een goede buur , zijn geloof bood troost.

 Als u dit artikel gelezen hebt, kunt u altijd onze petitie ondertekenen>>


Reacties