Huiszoeking op 18102023

 


Op 18.10.2023 ’s morgens erg vroeg , ik schreef aan mijn teksten zoals gewoonlijk, hoorde ik luid gebonk op mijn voordeur . Ik hoor niet zo goed, waarschijnlijk was het al even bezig. Door mijn spiekertje zag  ik mannen aan de andere kant van de deur . Ik opende zeker niet onmiddellijk daar ik de laatste jaren heel wat professionele dieven in huis had die mijn kunst roofden. Het kon iedereen zijn . Dan werd me verduidelijkt dat er huiszoeking was en moet ik geopend hebben, woedend geworden zijn. Er ontstond een welles nietes geroep in mijn atelier.

Er werd me gevraagd waar mijn zoon was, hetgeen ik sowieso absurd vond. Waar was mijn zoon, van 56 jaar ? In zijn huis met zijn kinderen natuurlijk!  Hetzelfde patroon, absurde veronderstellingen ! Een agent liep door het huis met een lamp en lichtte zich voor,  de ruimten doorlopend. Dat ging zo vele malen heen en weer. En dan de vraag : waar is je man ? Ziek en in zijn bed natuurlijk. Mijn man heeft zijn slaap meer dan nodig, maar de agent lichtte hem uit zijn slaap.

Tenslotte belandden we aan tafel in de woonkamer , waar de aandelenboeken of papieren uit dozen gehaald werden, nagekeken en meegenomen. Ondertussen onderzocht de andere agent de ruimten, slaapkamer en ateliers. Enkel kunst, wat zou er anders zijn?

Aan tafel veel geharrewar waarbij mijn man een vaas met heide afstootte waarvan de brokstukken een waardevolle Chinese vaas kapot maakten. Dat heb je bij zo’n gerommel.

Mijn man sprak over de onzin van die inval , wij fotografeerden de bewijzen van meegenomen papieren

Een vrouwelijke politieagent verdween een tijd , met de sleutels van, de auto’s voor mijn deur, het duurde erg lang, terwijl er niets in was buiten autopapieren. Blijkbaar alles fotograferen nodig.? Allemaal :Much ado about nothing ‘ volgens mij, onnodige intimidatie en machtsvertoon. Om 81 jarigen te imponeren???

De psycho-terreur is blijkbaar nodig als ‘Einschüchtering’.

De daden zijn  een misselijke aanslag op de privacy. Een rechtsstaat onwaardig .???

Achteraf hoorden we de drama’s van de andere aangehoudenen.

Totaal getraumatiseerd, vrienden des huizes , als dochters die nu niet meer met ons willen spreken. Ook met mijn zoon niet.  Alle verbindingen totaal verbroken.

Psycho-terreur voor hen veel erger . Stel je de Oekraïense vriendin voor die niet eens goed Nederlands spreekt, in een vreemd land verblijft, zich afvraagt wat hier loos is en zoiets meemaakt, ook nergens hulp kan halen en geen ondersteuning heeft. Daarbij al haar toestellen in beslag genomen, al haar verbindingen verbroken: gruwelijk en onschuldig beticht. Een griezelig drama!

De hele impact van tragische  sociale, psychologische  aspecten die vernietigd zijn en nog lang nawerken. 

 Als u dit artikel gelezen hebt, kunt u altijd onze petitie ondertekenen>>

Reacties